Filmreview: Project T

ItsRobinItsRobin 1.0, Reviews3 Comments

In Project T spelen George Clooney en Brittany Robertson (ook te zien in The Longest Ride). In Amerika heet de film: Tomorrowland. De film mocht hier niet zo heten door het Belgische festival met dezelfde naam. Ik moet bekennen, de eerste keer dat ik de trailer in de bioscoop zag en ‘Tomorrowland’ hoorde moest ik denken aan het festival. Maar terug naar de film.
Het is een Disney film, maar of het echt geschikt is de echt jongere kinderen is hij niet.

De film gaat over Casey, een optimistische tiener. Ze krijgt een speld in bezit die, als ze hem aanraakt, een andere dimensie laat zien. Ze gaat op zoek naar antwoorden en komt zo uit bij Frank. Hij is de enige die haar kan helpen om in Tomorrowland te komen. Ze komen er op een spectaculaire wijze maar Tomorrowland is niet meer wat het ooit is geweest.

Ik vond de film erg verrassend. Niet alles wordt al in de trailer onthuld, iets dat ik een pluspunt vind. Het is een sciencefiction film die een mooie boodschap meegeeft. Ik vind het acteer werk goed. Nog even terug komend wat betreft dat de film niet geschikt is voor kleintjes. Het is geen sprookjes film, hij is niet voor niks 12+.

Ehm, ja reviews schrijven vind ik nog erg lastig. Zelf wil ik nooit precies weten waar de film over gaat, ik wil me daarbij laten verrassen en geen verwachtingen creëren die later niet eens uitkomen. Daarom wil ik ook niet teveel prijs geven van wat er gebeurd en daarmee al een heel stuk van het verhaal weggeven, dat vind ik gewoon zonde.

Deze film is zeker een aanrader om te kijken!