My weekdiary #49: Venetië en wandelen

ItsRobinItsRobin 1.0, Persoonlijk, Steden2 Comments

Afgelopen week was ik in Venetië waar ik veel heb gelopen en heb gezien. Vandaag is het 3 weken geleden dat ik in het vliegtuig stapte terug naar Nederland. Het voelt al aan als langer geleden. School begint 25 april en dat zal wel even wennen worden.

Maandag

maandag

Om 5,15 ging de wekker, pijnlijk vroeg als je dat niet gewend bent. De laatste spullen in pakken en wachten op de taxi die Manuëla en mij naar het station zou brengen. Dit moest wel met een taxi omdat we met de eerste bus niet op tijd op het station zouden zijn… We hadden online ingecheckt dus konden zo doorlopen aangezien we alleen maar handbagage bij hadden, erg handig! De vlucht ging prima. Na een 7 daagse pas te hebben gekocht voor de waterbus gingen we onderweg naar het hotel. Het hotel was prima en het personeel was vriendelijk.

Dinsdag

dinsdag

Tijd op Venetië te gaan verkennen. We zijn eerst gewoon gaan lopen door alle straatjes. Daarna hebben we een wandelroute gedaan die op de kaart stond die ik heb gekocht. Dat was nog wel even uitvogelen want niet alle straatjes stonden op de kaart. Op het Sint Marco plein hebben we nog even op het terras gezeten met een lekker muziekje erbij. (Een Ice Tea kost €6,-)

Woensdag

woensdag

Verder Venetië verkennen en een gondel tour gedaan geboekt bij Expedia voor €32,- (vlucht en hotel zijn daar overigens ook geboekt). Wat we niet wisten was dat er ook een rondleiding voor de gondel tour werd gegeven. We dachten eerst noooo dan zien we alles wat wij al gezien hebben. Dit was gelukkig niet zo! De rondleidster nam ons mee naar het niet toeristische deel en vertelde wat over de geschiedenis van Venetië. Dit was heel interessant! Daarna was het tijd voor de gondel tour, wat er leuk is maar meer geld had ik er niet voor uit willen geven. Een gondel tour als je met zijn tweeën bent kost al snel 40/50 euro voor 30 minuten.

Donderdag

donderdag

Venetië hadden we al wel gezien en we hadden de tip gekregen om naar de omliggende eilandjes Murano en Burano te gaan. Murano is het glas eiland. Je vind er de mooiste dingen gemaakt van glas. Burano staat bekend om de gekleurde huisjes. Alle huisjes hebben een vrolijk kleurtje.

Vrijdag

vrijdag

Tijd om weer naar huis te gaan. Voordat we weg moesten konden we nog even naar het strand. Het scheepje heb ik voor mijn broertje gekocht als souvenirtje. Na een goede vlucht landden we om 19.10 op Schiphol. Uitgestapt hielden we de pas erin om de trein te halen van 19.39 die uiteindelijk vertraging had. Rond 10 uur was ik weer thuisthuis in Zeeland!

Zaterdag en zondag

zondag

Op zaterdag keek ik veel Black Sails afleveringen en moest ik werken. Zondag kwam er een kennis langs met haar nieuwe hondje. ’s Avonds ging ik bij een vriendin langs op bij te kletsen en om de kleine geitjes te bewonderen. Wat zijn dat toch leuke beestjes!

Deze week bereid ik mezelf mentaal voor op school. Ga ik (natuurlijk) naar de bioscoop en ik ga naar de Efteling!

Wat ga jij deze week doen?

Lots of love,
Robin

2 Comments on “My weekdiary #49: Venetië en wandelen”

1. Wat ik ga doen ?ik ga naar Polen Krakow met inbegrip bezoek aam Auswitsch .aan de trein gebracht door mijn klein dochter Robin .dan heeft ze gelijk onze auto tot haar beschikking slim is ze wel